De laatste week in Thailand!

Iets later dan normaal, maar ik was dan ook jarig vrijdag!! En na mijn verjaardag ben ik altijd een beetje down, katerig ofzo, jammer dat het weer voorbij is. Maar goed, alsnog de reisupdate/afsluiting van afgelopen week!

We verlieten ons nu al favoriete eiland Koh Phangan en namen de boot, bus en minivan naar Krabi. Of beter gezegd, de badplaats Ao Nang. We kwamen direct in een compleet andere wereld terecht. Van bamboo hutjes op het strand, liepen we ineens over een super drukke boulevard vol met souvernirswinkeltjes en buffetrestaurants. Ja Ao Nang is toeristisch, zeg dat.

Daarbij loopt er ook een heel ander soort toerist. Geen backpackers, maar de echte vakantie-gangers en vooral veel pensionado’s die lekker komen genieten van de zon. Prima natuurlijk, maar niet direct wat wij zoeken. Daarbij vond ik de omgeving ook niet zo mooi als beloofd en had Ao Nang voor mij een gebrek aan sfeer. Ik besloot na een dag dat ik ook best prima zonder Ao Nang had gekund.

Voordat we Ao Nang verlieten besloten we om naar de Tiger Temple Cave te gaan, deze tempel ligt bovenop een berg en het uitzicht schijnt fenomenaal te zijn. Om dit te bereiken moet je wel even 1237 treden beklimmen. Het uitzicht is het wel waard, maar echt 3 dagen later had ik nog steeds spierpijn!!

Dinsdag vertrokken we naar de volgende stop: Koh Lanta. Na wat inlezen op de verschillende eilanden, waren we tot de conclusie gekomen dat Koh Lanta misschien wel het beste bij ons zou passen. De andere eilanden zijn kennelijk bedolven onder het toerisme, Koh Lanta scheen rustig te zijn met een relaxte sfeer en niet echt een nachtleven, wel voldoende bamboe/rasta barretjes op het strand. Klinkt als een winner!

En zo is het hier op Koh Lanta eigenlijk ook. We zitten vol in het hoogseizoen, maar het is super rustig. Hierdoor doe je het zelf automatisch ook lekker rustig aan. We hebben dan ook niet al te veel op de planning staan hier. Vooral een beetje over het eiland crossen met een scooter, op het strand liggen, de zonsondergang kijken en de lekkerste curry’s van het eiland eten!

Morgen is onze laatste dag op het eiland en zelf in Thailand, op naar onze volgende en laatste bestemming van deze reis!!

Liefs vanuit de Wildernis,

Xx Maris

Eén antwoord op “De laatste week in Thailand!”

1. Ook gek om op je verjaardag zo ver weg te zijn! Wel op een prachtige bestemming, super foto’s ook!!
    Goede reis alvast straks!