Back on Track! Terug in Thailand!

koh nang yuan

Back on track! Na 3 weken ‘vakantie’ in Nederland, zijn we weer terug in Azië en vervolgen we onze reis. Deze keer gaat Harmen mee als reisgenoot! Vorige week donderdag kwamen we aan in Bangkok en voelt het direct weer aan als het normale leven. Heerlijk, we zijn er weer! Vergeleken met de vorige keer dat we in Bangkok waren, vond ik het nu qua temperatuur beter te doen. Niet zo stikheet en benauwd als toen in oktober, maar prima uit te houden. Misschien helpt het dat we nu niet in het regenseizoen zitten, of misschien kan ik het nu beter hebben.

We besloten om Wat Pho (voluit Wat Phra Chetuphon Wimon Mangkhalaram), de grootste en oudste tempel van Bangkok te bezoeken. Deze hadden we de vorige keer overgeslagen gezien de hitte. Na het culturele gedeelte, strijken we neer op Khoa San Road. Een koud biertje en de eerste curry zijn al snel een feit. Laat wordt het niet, want de dag erna vliegen we direct door naar Chumphon.

Na een korte vlucht en een lange wachttijd, nemen we de boot naar Koh Tao. Het weer was onstuimig en de bootrit stond voornamelijk in het teken van overleven. Bij binnenkomst op de boot werden de kotszakjes al uitgedeeld en ik denk dat meer dan de helft van de mensen deze ook zeker nodig heeft gehad! Behoorlijk van slag door de bootrit komen we 2 uur later aan op Koh Tao. We worden opgehaald bij de pier en kort daarna kunnen we lekker bijkomen van de rit op een zitzak aan het strand. Dit is beter!

De dagen erna wordt het weer gelukkig steeds beter en kunnen we het eiland verkennen. Zaterdag doen we niet veel meer dan een beetje zwemmen, zonnen (en wat werken). Zondag huren we een bootje en laten we ons het eiland rondvaren om te gaan snorkelen. De laatste stop is op Koh Nang Yuan, het eilandje voor de kust van Koh Tao en het plaatje op alle ansichtkaartjes.

Maandag is onze laatste volle dag op Koh Tao en die benutten we goed door het eiland te verkennen per scooter. We rijden naar Freedom Beach en Shark Bay.

Daarna is het tijd om Koh Tao te verlaten en door te reizen naar Koh Samui. Doordat het weer beter is, is de bootrit een stuk rustiger en komen we in goede doen aan op Koh Samui. Koh Samui is 10 keer zo groot als Koh Tao en ook een stuk toeristischer. Je merkt dat de sfeer totaal anders is dan op het relaxte Koh Tao. Ons hotel lag in de buurt van Lamai Beach, in het zuiden van het eiland, en het ‘oude mannen en jonge thaise dames’-gehalte lag erg hoog. Daarbij zaten er ook een aantal ladyboy barretjes bij ons om de hoek.

view koh samui
Lunch met dit uitzicht!

Niet direct wat we zoeken, maar uiteindelijk hebben we ons prima kunnen vermaken! Met een scooter het eiland over op zoek naar de leuke restaurants en barretjes. We komen bij the Jungle Club uit, waar we lunchen met uitzicht over het noorden van het eiland. We nemen nog een massage en rijden het eiland over op zoek naar leuke stranden.

’s Avonds willen we naar the Rock Bar, gebouwd op rotsen bij de zee. Daar aangekomen is er een feestje aan de gang en ter plekke besluiten we om dat ook maar eens mee te maken. Let reggae night begin!

Vrijdag nemen we afscheid van Harmen en wij gaan door naar Koh Phangan. Aangekomen op Koh Phangan merk ik dat de sfeer direct weer heel anders is. Meer relaxed, meer backpackers en ik zie al genoeg hippe restaurantjes onderweg naar ons hotel. Ik denk dat ik hier prima kan wennen! We checken in en gaan dan aan de vrijdagmiddagborrel, de reisleiding heeft weekend!

Bens bar koh phangan
De reisleiding heeft weekend!

Liefs vanuit de Wildernis,

Xx Maris

Eén antwoord op “Back on Track! Terug in Thailand!”