Myanmar & De laatste week van onze reis!

inle lake

Het aftellen is begonnen! Nog 3 nachtjes slapen en dan zijn we thuis. Dan komt er een eind aan 9 maanden reizen. Na Singapore, Maleisië, Maleisisch-Borneo, Java, Sumatra, Bali, Lombok, Flores en Komodo, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, de Thaise eilanden, Myanmar en nog een keer Singapore wordt het dan: next stop: Nederland!

Gek dat het er nu bijna op zit. Nu gaat het ineens snel! De tijd heeft niet altijd gevlogen, dan zou ik liegen. Ik heb zeker tijden gehad dat ik vond dat we echt al heel lang weg waren en dat het nog heel lang zou duren voordat we terug zouden gaan. In die tijden lag heimwee op de loer, maar zeker door de tussenstop met kerst in Nederland heeft heimwee weinig kans gekregen!;)

En nu gaan we terug, en dan? Dat is vooral de vraag die nu opkomt. Wat dan? Geen idee, nee dat is niet helemaal waar. We hebben natuurlijk al wat plannen gemaakt, maar hoe alles precies gaat uitpakken moeten we nog even aanzien. Belangrijker nog, we zijn nu nog in Myanmar en we hebben zelfs nog 36 uur in Singapore voor de boeg!

Vorige week liepen we van Kalaw naar Inle Lake in 2 dagen en een nacht. Na deze tocht hadden we ruim de tijd om bij te komen. We verbleven in Nyaung Shwe, net 5 km boven Inle Lake. Een rustig en gemoedelijk dorpje, waar niet heel veel te doen is. Of wel, we gaan lekker mee in het ritme van Myanmar en liggen vroeg in bed. Daarentegen zijn we ook op tijd wakker, dit mede dankzij de tempel in dezelfde straat als ons hotel die elke ochtend van half 7 tot half 9 begint te loeien.

Na een paar dagen besloten we om een fiets te huren om de omgeving te verkennen. We fietsen naar Inle lake, vervolgens de bult op naar een klooster en terug via een winery. De winery was leuk, het klooster viel behoorlijk tegen. Zeker gezien de heftige tocht naar boven die we moesten afleggen! Na 35 km in de bloedhitte en een behoorlijk beurs zitvlak, kwamen we terug aan in Nyaung Shwe.

Woensdag stond de rit naar Yangon op het programma, onze laatste bestemming van Myanmar. Na een rit in de een nachtbus van 12 uur met minimale slaap kwamen we gesloopt aan in Yangon. Yangon is de voormalige hoofdstad van Myanmar en ook de grootste stad van het land. Na een kort dutje om bij te komen van de rit, verkennen we de buurt.

Gisteren was het 1 maart, start van het hoogseizoen voor de boekhouders onder ons. Wij settelen ons dus bij een fijn restaurantje met een goede wifi, zodat Mr. Accountant aan de slag kan met de belastingsaangiftes. Vandaag is onze laatste dag in Yangon en direct ook van Myanmar. We bezoeken de gigantische Shwedagon Pagoda, die voor lokalen één van de heiligste plekken van Myanmar is. Overal om ons heen leggen mensen offers of steken kaarsen aan.

Morgenochtend vliegen we naar Singapore, terug naar het startpunt van de reis!

Liefs vanuit de Wildernis!

Xx Maris

Eén antwoord op “Myanmar & De laatste week van onze reis!”

1. Joehoe! Nog 3 nachtjes!!
    Geniet nog even daar en tot dinsdag!!